Sandy's statistieken

zaterdag 4 juli 2009

Het zonnetje schijnt

De hele week hebben wij in de tuin doorgebracht zoals op de foto in mijn vorige post. Heerlijk! Soms was het 's ochtends wat bewolkt maar daarna konden we genieten van het mooie weer.

Maandag 29 juni 2009

Ik heb in de ochtend lessen voorbereid voor de cursus en samen met mijn buurvrouw Sylvia de barbecue van de steeg geregeld. We hadden met de bewoners die aan onze steeg grenzen, deze helemaal opgeknapt. De steeg was ernstig verzakt en we hebben met 19 buren dit zelf gedaan. Alle tegels moesten eruit, de oude rioolbuizen moesten worden opgegraven en toen bleek dat alle afwateringsbuizen van de schuurtjes ook lek en verstopt waren. Deze moesten ook worden vervangen en weer op de rioolbuis worden aangesloten. Dat hadden ze niet opgenomen in de begroting. Er zijn vier stratenmakers gekomen om alles op nieuw te bestraten en deze deden het goedkoper dan dat er berekend was. Dus misschien is er geld over. Maar Sylvia en ik hebben de bbq georganiseerd. We hebben slagerij zijlstra gebeld en via internet hebben we bbq pakketten bekeken. We hebben toen 's avonds iedereen een uitnodiging gebracht en gevraagd wie er mee deed op vrijdag 3 juli. We kwamen uit op 24 personen en 6 kinderen. We kregen de bbq gratis bij alles geleverd en het werd ook gratis thuis bezorgd.
Het was erg gezellig...hier wat foto's.








Dinsdag 30 juni 2009

's Ochtends om 8.30 uur moest ik weer naar de fysio en dat ging best wel goed. Ik heb al mijn cardio oefeningen gedaan oa 10 minuten fietsen, 10 minuten roeien en 5 minuten cross-trainer (soort stepper)Daarna buikoefeningen aangepast voor stoma dragers, daarna stretch oefeningen voor mijn heupen, bal oefeningen waarbij je op de bal oefeningen doet om je heupen en onderrugspieren los maakt. Dan nog het blokje kracht trainer nl been en arm spieren. stuk of 6 van die gekke apparaten. Dan nog een staaf in een soort blok die je kunt roteren. Ik maak een soort golf beweging en daarmee maak ik mijn heup en borstkas soepeler. Ik ga ook nog even op een evenwichtding staan en met mijn evenwicht gaat het steeds beter. Ik stond uit balans maar met deze oefening is het stukken beter. Als we dit alles gehad hebben, het is soms in een uurtje gedaan, word ik behandeld door mijn fysio en die maakt mijn heupen los door eraan te trekken en mijn been in de heupkop rond te draaien en ook steeds iets verder dan ie kan...dat doet wel pijn hoor. Vrijdag had ik de vervanger van mijn eigen fysio en die deed me wel pijn, dus vroeg ik of ik straks nog wel kon lopen..zegt ie: "ik hoop van wel voor je" Ik moest wel zo erg lachen en hij ook...ach geintjes moeten er ook zijn.

Toen ben ik naar de slager gegaan en heb nog even het aantal personen doorgegeven. Verder ben ik nog even gaan sneupen in het centrum en heb plastic bestek en borden enz gekocht voor de bbq. Ook heb ik twee nieuwe bh's gekocht. De oude zaten niet meer zo lekker omdat ze eigenlijk te klein waren en ze een dikke rand hadden die op mijn borstkas drukt net daar waar het nog gevoelig is af en toe. Aan de rechterkant zit een rib iets hoger dan de andere en daar drukt de bh op. Heb dat aan die dame uitgelegd en ze kwam met een bh aan van esprit (o jee duur!) Een maatje groter maar met een beugel...aj ik dacht dat dat niet echt lekker zat...tot mijn verbazing zat ie prima. Ik wilde er gelijk twee alleen had ze er nog maar een witte en een rode. Ik heb ze toch allebei maar gekocht. Ik mocht de rode wel terug brengen als ik de kleur toch niet mooi zou vinden. Nou, dat hoeft niet meer, ik heb hem de rest van de week gedragen en ie zit echt goed....

Om 14 uur had ik cursus en dat ging goed, Heel warm op mijn bureau-tje maar het was uit te houden. Om half 4 waren we klaar en kwam Sylvia om even de vorderingen van de bbq te vertellen. Iedereen moest zich zo snel mogelijk opgeven voor donderdag omdat we dan het geld zouden ophalen. 's Avonds ben ik aan huis les wezen geven. Ik was al eens bij hem geweest en we hebben weer een paar problemen opgelost. Als hij weer wat heeft bedacht wat hij wil weten dan belt hij me en ga ik daar weer naar toe.

Woensdag 1 juli 2009

Ik was vroeg wakker en begon gelijk met broodjes klaar maken. Ik nam het beleg, de mct boter uit de koelkast en ik trok het deksel van de boter af en toen viel alles op de grond. De boter was ontdooid en al het olie achtige goudgele spul lag op de grond, over mijn schoenen, tegen de keukenkastjes omhoog...gatver...de hond en de poes erbij natuurlijk. Moest de zooi natuurlijk wel even opruimen. Alles eerst maar met keukenrol papier opgeruimd, toen gedweild, en nog eens en nog eens. Het was enorm glad op de keukenvloer, we konden wel schaatsen met huisdieren!!
Nou ja, ik moest om 10.30 uur klaar zijn, want dan kwamen de cursisten. Heb het makkelijk gered hoor.
De lessen gingen goed, de dame van 82 had haar beginners lessen heel goed gemaakt. Ik had het idee dat ze thuis ook wel een paar keer al was gaan oefenen.
's Middags heb ik de dag met Sylvia door gebracht. Normaal werkt ze maar ze is nu ongeveer 5 maanden in verwachting alleen is ze van het begin af aan ziek. Ze is erg misselijk, kan weinig eten verdragen en nog wat klachten waardoor ze niet kan werken. Heel vervelend maar, voor een goed doel. Ook zijn ze nog aan het verbouwen en dat loopt ook niet gesmeerd..veel tegenvallers, dat er ook nog eens bij...

Om 19 uur had ik een ING financiele voorlichtings avond over het ontstaan van de krediet crisis en waar wij als ing klanten op moeten letten om niet in de financiele problemen te raken. Ik vond het een erg interessante avond, weer wat van opgestoken. Ik ga na de vakantie het uwv inlichten over mijn cursus bureau en dat ik dat als mijn reintergatieplan heb. Ja, pas na onze vakantie naar california. Vraagje: Wie weet van wie dit beeld is? Ik heb het aan de spreker gevraagd, hij is directeur afdeling Hypotheken, hij zou het voor me uitzoeken en hij zou kijken of ie iets had voor mij om cursisten het internetbankieren te leren...dat was mijn doel ook.

Donderdag 2 juli 2009

Om half 10 belde Saskia Smith ,journaliste, zij schrijft o.a. voor Margriet. Ze gaat een artikel schrijven over het thema "nieuw leven". Ze kwam mijn blog tegen op internet en vroeg of ik mee wilde werken, dat doe ik graag!...De fotograaf belt mij nog aan komende week voor een fotoreportage. De Margriet komt halverwege augustus uit, kan ik hem nog net meenemen naar california voor mijn oom en tante en neven...

Daarna ben ik even bij Betty, mijn collega van het cursus bureau, geweest om alles even op een rijtje te zetten en om wat afspraken te maken. Bert van wijkbelang gaat een folder voor ons maken en er komt wat op hun website. Allemaal goed nieuws.
's Avonds ben ik nog even bij een aantal mensen geld voor de bbq gaan ophalen.

Vrijdag 3 juli 2009

Om half 9 moest ik wéér naar de fysio, zelfde als dinsdag....daarna ben ik naar de slager gegaan om te betalen, heb ik een nieuwe passende witte korte broek gekocht met een topje met spagettibandjes bij H&M. Mijn korte broek was een paar maten te groot en ik baalde er zo van, dan zie je dat ik erg dun ben en met een wat strakkere broek valt het echt minder op. Ik heb nu maat 36 gekocht en die oude was maat 42. Meestal heb ik maat 38 van broek maar deze 36-ger paste prima. Ik ben ook nog naar Xenos geweest, heb bamisoep en thee gekocht voor mijn portugese vakantie. Ik heb al veel dingen in mijn koffertje gemikt. Ik hoop dat alles er wel in kan. We zullen het zien. Mama en papa zijn nu al ik loret de mar en hebben de eerste dag tot lyon gereden. Zij hebben mijn voorraad aan stoma spullen en extra medicatie al mee.

Om 15 uur moest ik zwemmen. We hebben eerst met elkaar in een bad een spel gedaan waarbij alle drijfplankjes en kikkers enz in het water dreven. Wij moesten er tussen door zwemmen en mochten ze niet aanraken. Was best geinig. Daarna moesten we alles verzamelen enz. Ons opdrachtengroepje mocht weer naar het eigen bad en we hebben de conditie test glansrijk gehaald...tenminste dat nemen we aan! Het was overigens heerlijk om te zwemmen. Ik ging er met zonneschijn naar binnen en kwam met een regenbui weer buiten. Dus ik dacht al dat onze bbq in het water zou vallen. Maar tegen 19 uur werd het weer droog en kwam de zon ook weer te voor schijn.

De barbecue gaat gewoon door en het was erg gezellig. Voor herhaling vatbaar....wel wat mij betreft.

Geen opmerkingen: