Sandy's statistieken

donderdag 23 juli 2009

Portugal

Woensdag 22 juli 2009, Dag 3

Vandaag zijn we naar Sarges en Monchique gegaan. Om half 6 werd ik wakker en toen lag mijn plak er bijna af. Gelukkig is er niks in het beddengoed gekomen, ik kon het gelukkig voorkomen. Maar je moet dan wel ineens, uit je slaap, een stoma plak verwisselen. Niet echt een lekker klusje maar het zal wel moeten. Daarna ben ik weer terug naar bed gegaan. Heb ik nog geslapen tot 8 uur. Ik werd wakker en keek even op het balkon, toen zag ik twee duikers de zee in gaan. Papa werd ook wakker en zei dat die duikers dat elke morgen deden. Toen hebben we ontbeten en zijn we om half 10 onderweg gegaan.


De navman heeft soms problemen om de weg te vinden, maar samen met de ouderwetse route kaart kwam het toch goed. We waren tegen half 11 in Sagres. We herkenden het nog wel van vroeger. We konden alleen niet meer bij de vuurtoren, dat was dicht, niet meer toegankelijk voor touristen. Jammer. We hebben wel mooie foto's gemaakt.
Ik wilde een t-shirt kopen want vroeger heb ik daar ook een portugal shirt gekocht. Nu stond er een inca met van die dik gebreide vesten, die ik bij ons ook wel op de markt kon kopen en bovendien was het er stervens heet...
We zijn na een half uurtje terug gereden en hebben wat gedronken bij een soort snackbar met een winkeltje waar ik wel een leuk shirt gekocht heb. Er staat algarve op, die heb ik nog nergens gezien hierzo.
Toen we nog een bezoek brachten aan de, net gedweilde wc, gingen we op weg naar monchique. In aljazur vonden we een postkantoor om een paar postzegels te kopen voor de kaartjes om op te sturen.
Toen we in Monchique kwamen, was het er erg warm. We hebben eerst op het pleintje gezeten en hebben mama en ik gegrilde kip besteld en papa een varkens lapje, ook een fruitsalade....ik had honger!
Toen we hadden gegeten, zijn we nog even bij een expositie wezen kijken in een galerie, niks aan...
Toen zijn we in een parkje waar de bronnen zijn. Het is nu een soort waterval met allerlei niveaux. Het was er lekker koel onder de bomen. Jammer genoeg konden we niet zo ver lopen omdat mama niet ver kon lopen. Ze kreeg steeds meer pijn aan haar heup. Als we thuis zijn moet ze naar de dokter want ze kan zo niet werken, rolstoelen duwen, achter een demente bejaarde aan hollen... Dat ga nie..(op z'n brabants)
Rond half 5 waren we weer in Carvoeiro. We hebben mama in bed gestopt, ze heeft even geslapen, toen hebben op de laptop, het skutsje journaal gekeken op omrop fryslan bij uitzending gemist. handig he.
Papa en ik zijn nog even het centrum ingegaan en hebben gepint, hebben wat sinas en bier gekocht, en we hebben voor mama een crepe met banaan, jam en honing mee genomen. Eigenlijk dacht ik dat papa voor ons allen eentje mee zou nemen maar hij had het weer een niet begrepen, zegt ie...tsss, ik had ook wel zin in een crepe, hoor! Maar goed, ik heb een stukje van mama gehad...
Daarna hebben we even met arjan geskyped en zijn we gaan slapen.



Donderdag 23 juli 2009, dag 4

Vanmorgen was ik om half 7 wakker en ben toen wel weer even omgedraaid. Ik werd om 8 uur weer wakker want papa stond naast zijn bed. We zijn toen langzaam aan alles in gaan pakken omdat we naar de andere kamer gingen verhuizen. We hebben toch een troep met ons mee... niet te geloven.
We slapen nu op een kleine kamer. De baas zag mama zo moeilijk lopen en vroeg of we in de kleine kamer wilden. De kamer die we eingenlijk zouden krijgen is boven met een hele vervelende trap...die kan mama niet op...overigens papa loopt ook lastig met zijn linker been. Mijn knie is overigens weer wat beter, had hem gisteren in Sagres verdraaid, kwam door een auto die ineens achteruit ging rijden, waar ik net achter langs liep. Ik stapte snel weg maar verdraaide mijn knie weer...heb ik wel vaker gehad.
Het is een heel klein kamertje, mijn opklapbedje past er nog net bij en onze troep amper...het is maar tot zaterdag.
We zijn na het ontbijtje met verhuizen begonnen en mama en ik zijn toen we ingericht waren naar het strand gegaan. We hebben twee ligbedden gehuurd, we schrokken ons lam van de prijs...20€, nou ja, we hebben lekker gelegen, beetje een kleurtje gekregen enz.
Ik heb een keer het water ingegaan, heb twee slagen gezwommen en toen werd ik met de stroming mee gesleurd..terug naar het strand gelukkig. Daar was mama inmiddels door dezelfde golf omgegooid en moest ik haar overeind helpen. Het water was lekker koud, heel zout en de golven waren niet zuinigjes...
Maar het was lekker. Papa zat op het nieuwe balkon en ik kon hem via gebaren laten weten dat hij ons drinken moest brengen. Een half uurtje heeft hij bij ons gezeten en daarna heeft hij gehakt voor hamburges gekocht, aardappelen geschild en gekookt. We zouden alle etenswaar opmaken, dus de sla is nu op, de uien enz. Tegen half 5 is mama naar boven gegaan, ik ben nog lekker gebleven, half uurtje op mijn buik gelegen, toen op mijn rug en heb ongeveer 2 hoofdstukken verder gelezen in het boek dat ik van Tineke heb geleend.


Om half 6 had ik er ook genoeg van, ben ik ook naar boven gegaan, boven was mama de sla aan het maken, stond papa met de baas van dit gasthouse te praten. Ik had voor de deur een lege parkeerplaats gezien en zei dat papa zijn auto moest gaan verzetten, want die staat in het straatje hier verder op maar die gaat echt steil omhoog...Dus papa naar de auto en ik op de parkeerplaats wachten en alle auto's tegen houden, eentje weggestuurd, ik kan dat lekker! Mensen wegsturen....hihi.
Papa kwam aanrijden en HeHe, de auto weer voor de deur, zeuren als ie iets uit of naar de auto moet brengen, ivm het bergje op lopen, dat kan ie bijna niet. Ik wel, zelfs fluitend, breng elke keer mijn stoma afval naar boven want ze hebben de containers nu om de hoek gezet.
Toen heb ik gedouched, kon ik gelijk gaan eten. Het was erg lekker...en goedkoper dan uit eten gaan hierzo..Een brood kost hiet 2,80 €, duur hoor...
Verder hebben we nog wat gedronken in het centrum, ik nog een hotdog besteld, een halve stokbood met twee knakworsten, erg lekker hoor, voor 3,50 €, dat was nog redelijk.
Toen gingen we weer terug, vreselijk gelachen om hak en kruk die ik de trap op moest hijsen. We hebben nog koffie gemaakt en hebben we met arjan geskyped. Daarna nog even mijn verslagjes schrijven. Mama en papa slapen al, en ik ga ook zo, morgen gaan we weer naar het strand, maar nu nemen we ons strandstoeltje en een parasol mee, we moeten dan aan het begin of einde van het strand zitten omdat je anders voor de gehuurde bedjes zit en dat mag niet. De lifegard stuurt je dan weg.
Maar goed, morgen weer een dag in Portugal. Ik heb wel foto's gemaakt op het strand met mijn telefoon, alleen heb ik mijn bluetooth stick niet mee genomen..tja kan gebeuren....

Geen opmerkingen: