Sandy's statistieken

woensdag 29 juli 2009

Van Braga naar Lourdes.

Dag 7, zondag, 26 juli 2009

We waren weer vroeg op, alles weer inpakken enz. Ik had de laptop gebruikt, eerst om te kijken of ik op internet kon, ja dat kon wel maar dan moest je natuurlijk een key kopen en dat was een beetje duur. Ik had wel alvast het verslag gemaakt. Dat is makkelijk als ik straks wel op internet kan. Het was een beetje frisser wat het weer betrof, we konden wel wat warmers aan, dus de t-shirts met mouwtjes konden we opzoeken. Wel kon ik mijn korte broek aanhouden. Om 8 uur gingen we ontbijten. We waren wel een van de eersten, dus hadden we nog wel redelijk veel keuze uit verschillende broodjes en konden we lekker ruim zitten. Ik had best honger en heb dan ook flink gegeten. Wanneer we weer wat gingen eten wisten we nog niet. Toen we klaar waren met het ontbijt, gingen we naar de kamer terug om de spullen te halen en om ons uit te checken. Om ongeveer half 10 gingen we op weg naar Lourdes. We moesten eerst naar Spanje toe. Onderweg hebben we een aantal keren gestopt en tegen lunchtijd, kwamen we bij een wegrestaurant waar we uiteindelijk begrepen dat er een dagmenu was en je moest een voor en hoofd gerecht kiezen. Mama en ik kozen voor paella en kip en papa had een soort linzensoep en vis. We kregen een grote fles water zodat we geen drinken hoefden te bestellen. Ik vond de paella en de kip erg lekker, wel creon genomen want het was best vet volgens mij. Mama had niet veel trek en liet best veel staan, papa had wel alles opgegeten. Mama zei nog, “eet maar flink want we weten niet of we straks nog wat kunnen eten als we in Lourdes zijn”. Toen we betaald hadden, gingen we weer op weg. Ik nam de fles water mee, want die was lekker koud en die heb ik bij de ranja in onze kleine flesjes gegoten.
We hebben nog een paar keer gestopt want we wilden Lourdes halen. Tegen half 10 kwamen we er eindelijk aan. We vonden een hotel, nl Campanile. Deze had nog een kamer met een kingsize bed en een opklapbed. Het was al laat en we waren alle drie best wel vermoeid. Papa en ik hebben nog een broodje gemaakt maar mama was niet lekker vanwege de pijn in haar heup. Ik kon helemaal niet slapen en mijn darmen waren best wel vol, dus kon ik op de wc er toch een hele hoop uit masseren. Omdat ik best lang op de wc zat, vroeg mijn vader of het wel goed met me ging. Ja hoor, ben nu alles kwijt. Ik heb geen buikpijn gehad gelukkig, maar er kwam wel wat los… Uiteindelijk heb ik de slaap kunnen vatten.

Geen opmerkingen: