Sandy's statistieken

dinsdag 1 september 2009

USA here we are!


Eindelijk maar even een berichtje vanuit california.
We hebben een hele goede reis gehad, alles liep precies op tijd en we waren zomaar in Frankfurt. Op de voorgenomen tijd gingen we onderweg. Het lange zitten is het enige nadeel, je kan op het laatst niet meer lekker zitten, maar goed je moet er wat voor over hebben, toch!
Toen we aankwamen moesten we eerst door de customs, de groene papieren en nog een papier hadden we in het vliegtuig al ingevuld. Deze papieren werden zorgvuldig bekeken en we moesten onze beide handen en duimen op een scanner leggen en er werd een pasfoto gemaakt. Ik werd stevig ondervraagd waarom ik naar de vs wilde, wat ik mee heb, en hoelang ik zou blijven en of we alleen in walnut creek zouden blijven of nog ergens anders heen zullen gaan. Ik ben toch goed bevonden om de vs in te komen en arjan ook. Toen moesten we onze koffers halen en die hadden we ook vrij snel. Daarna door nog een douane maar we hebben niks open hoeven maken.
Op naar onze huur auto. Dat was ook wel geinig. We moeten eerst papieren hebben toen naar de kelder en toen moesten we naar "economy" cars. Maar die waren groter dan waarvoor we betaald hadden. Goed, Arjan heeft drie keer gevraagd. Dus hebben we nu een mitsubitie galant. Groter dan in nederland, dus hebben we een meevallertje...zeg maar grote meevaller!
Toen op weg met de tomtom naar walnut creek. In san francisco hebben even verkeerd gereden want de tomtom zei iets maar we begrepen het niet. Nu snappen we hoe we wel moeten rijden als ze zegt, "links aanhouden en op de rechterbaan blijven rijden" toen zijn we rechts afgeslagen maar dat moest niet. Heel vaak moet je zo rijden, maar nu weten we dat.

We kregen een heel onthaal van onze familie, Arjan kreeg een taart voor zijn verjaardag, ja, hij was ongeveer 39 uur jarig, 39 jaar geworden...
De kinderen vonden de sc heerenveen, cup fighters t-shirts erg leuk, ze voetballen allebei, en aunie heeft hem gisteren gelijk naar de training aan gedaan.

Gisteren hebben we met Henk en Monique gegeten in centrum walnut creek, Henk moet voor hun motorreizen alles regelen en dat binnen een week. Ze stallen de motoren bij mijn oom in een van zijn warehouses. En rond de 19e komt lydia en de rest ook hier. We zullen hun dan ook ontmoeten. Zin in!

Verder zullen mijn neef James en zijn gezin ui Los Angeles ook vrijdag hierheen komen en mijn andere neef roland is met vakantie in zuid california met vrienden, die komt dan ook thuis. Dus een hele familie reunie, (ja, rob kamphuys, ook hier hebben we een reunie na 8 jaar)
Vandaag gaan we naar de markt met lola en baby santi, Ze heeft de kinderen naar school gebracht en mijn neef andre, is naar het werk. Ik moet zo even mijn plak verschonen, ik heb nog net geen lekkage maar als ik het niet doe dan wel.
Gisteren heb ik wel lekker gegeten maar het was wat scherp en veel dus heb ik het niet helemaal opgegeten, ik had jambalaya, een soort stoofschotel met 6 verschillende dingen erin nl; kipstukjes, roasted ham in stukjes, srimps, sausgages in stukjes en tomaat, paprika, peper, uien, echt heel lekker maar wel spicy...
Alles is over het algemaan low fat tegenwoordig. Het is weard to drink sugar in your tea....and you have diabetes...ja, dat is waar....haha.
Ook het brood heeft bijna geen vet meer, ongeveer 2 % en dat was vroeger niet zo.
Ik maak thee met de magnetron, kop water erin, 2 minuten en bliep bliep, hot water. Alleen nog even de teabag er in slingeren en dan heb je ook wat. Ik heb voor hun twee pakken meegenomen met snaakjes als meloen, mango en zo en die kennen ze hier weer niet eens.

Voor mijn mediatie vrienden: ik ben al op mijn "heiligdom" geweest, we hebben daar aan de rand van het zwembad eigenlijk gelijk nadat we aankwamen gezeten. Het voelde alsof ik thuis kwam, zo fijn. Ik geniet er erg van om hier weer te zijn. Ik heb aan jullie gedacht, maar pas vanochtend, sorry!

Ik ga nu maar eens aan de nieuwe dag beginnen met, rara... een plak verschonen.

Geen opmerkingen: