Sandy's statistieken

zaterdag 27 november 2010

De vijfde dag

De hele nacht pijn gehad, geen oog dicht gedaan. Misselijk tijdens het eten van de medicatie. Ik kreeg bambix want ik moest toch ietwat eten. Dat viel er goed in gelukkig.
Maar ik ben nog in het UMCG omdat ze het niet verstandig vonden om naar huis te gaan. Ik heb nog steeds geen ontlasting gehad. Ik krijg nu twee zakjes movicalon 's ochtends en 's avonds. Verder hoorde de chirurg wel flinke geluiden in de darmen, dus moet het wel gauw komen. Ik heb vanmiddag penne gegeten met niks en een toetje. Dat bleef er ook in zitten. Ik kreeg een warme handdoek om mijn buik en heb heerlijk geslapen. Om 3 uur kwamen mama en arjan en zijn nu net weg gegaan. Na het avond eten voelde ik aandrang en op de wc kwam er flink wat lucht!!! Helaas nog geen ontlasting. Ik denk dat het er wel aan zit te komen. Normaal is het onfatsoenlijk om een wind te laten maar nu zet ik het zelfs op de site!!!
Ik ga vanavond langs de lijn op radio 1 luisteren want AZ speelt thuis tegen sc heerenveen. Anders waren we daar naar toe gegaan. Ik heb geen tv genomen maar kan op het ziekenhuis kanaal wel een aantal uitzendingen volgen, alleen heb ik er nog niet zoveel behoefte aan gehad. Ik mis het niet eens! Ik heb mijn laptopje wel.

Verder lig ik op een 4 persoonszaal met een man, die waarschijnlijk dinsdag naar huis gaat als alle thuiszorg en voedingspomp geregeld is. Vanochtend is een andere man naar huis gegaan die gisteren aan zijn arm is geopereerd.

Mijn buurmeisje, die echt heel ziek is, moest vannacht met spoed geopereerd worden en kwam om half 5 weer terug. Dus daar wordt je ook weer wakker van. Na de koffie kwam er een eenspersoons kamer voor haar vrij. Dat is voor haar beter, en ook wel een beetje voor ons. Zij heeft zoveel narigheid dat een wasbeurt en wondverzorging meer dan een uur kost en waarbij ze het soms uikermt van de pijn. Dan valt mijn pijn in het niet! Sterkte lieve Manon!

Het is hier in de kamer niet bepaald warm. Ze zeggen ook dat het vriest en dat er sneeuw gaat vallen...Als ze nou even wachten tot ik weer thuis ben, dan hoeven mama en arjan niet door de sneeuw heen en weer. Maar het uitzicht is weer winterschoon!


Laatste nieuws: 20.45 uur. De darm is op gang. Het gaat gepaard met pijnkrampjes maar de buik is nu niet meer gespannen. Ben best opgelucht letterlijk en figuurlijk!!! Nu lekker slapen, hoop ik.

Geen opmerkingen: